Můj blog nyní nabízí 54 ČLÁNKŮ. Doporučuji vám navštívit - EROTICKÉ POMŮCKY - moji druhou stránku o erotických pomůckách.

pondělí 10. září 2012

Ashon Kutcher a erotika?



Ashton Kutcher se uprostřed internetové doby zamýšlí, zda ztrácíme schopnost skutečně komunikovat.

Ve filmu No Strings Attached, který jsem natáčel s Natalie Portman její říkám: "Pokud Ti opravdu chybím, nemůžeš SMSky, mailovat, nebo mi nechávat odkazy na facebookové zdi. Pokud Ti opravdu chybím, přijdeš za mnou. "


Začal jsem se zamýšlet nad bilióny intimních zpráv vytvořených prsty a obrazovkami, které přeskakují mezi družicemi a servery. Ptám se-díky smskování, mailování a sociálním sítím, zůstáváme jeden s druhým v kontaktu, nebo ho postupně ztrácíme?

Kdysi chlapec potkal dívku, vyměnili si telefonní čísla a začali se rodit očekávání. Oba si představili celý průběh vztahu ještě před tím, než se odehrál první telefonát. Telefon zazvonil. Srdce bušila. "Ahoj!" Následované konverzací, která trvala dvě hodiny, ale zdálo se jako by to byly dvě minuty. Obsah následně podléhal detailnímu rozboru v kruhu přátel. Pokud vše klapalo, dohodnuto rande. Tak tomu bylo kdysi.

Teď si vyměňujeme čísla, no namísto telefonování, posíláme SMS, abychom zmírnili risk z neúspěchu a eliminovali ty ohlušující momenty ticha. Buduje se očekávání. "Rád jsem Tě poznal". Obě strany analyzují každé slovo. "Napsal, že mě RAD poznal. Co tím myslel? Co mu mám odepsat? "Pak napíšeme odpověď a deset krát ji smažeme, než ji odešleme. Podstatné je, aby z ní vyznělo, že jsme si dali záležet, no ne příliš. Pokud vše klape, dohodne se rande.

Ať se vám to líbí, nebo ne, digitální éra vyprodukovala nový formát moderní romance. Podomní obchodník na druhé straně chat-u najednou může porazit sebevědomého samce. Nebo se lze jen skrýváme za digitální text s automatickou korekcí gramatiky, abychom prezentovali lepší verzi sebe a tak urychlily celý proces namlouvání. Ale nač je to vlastně dobré?

Zachytil jsem dohady o tom, kdo vymyslel smskování, no myslím, že mohu bezpečně říci, že to byl muž. Mnoho studií dokázalo, že muži používají v průměru o polovinu více slov v digitální komunikaci jako ženy. Eliminují však pozdravy a rozloučení. Pokud toto není mužské chování, tak nevím, co to je. Je to také skvělý způsob jak posouvat informace-protože je zábavné říkat si tajemství z vašeho rande ve společnosti jiných. Představte si, že smskování je novodobým šeptání do ucha vaší milované.

Posílání něčeho sladkého přes Facebook nebo Twitter je také zábavné. V některých ohledech se to ani neliší od toho, když pošlete do kanceláře květiny. Otevřeně deklarujete svou lásku před všemi. Komu by se nelíbilo být veřejně zbožňovaným? Vždyť si jen představte, že když něco napíšete na facebookové stěnu, jsou věci, které nejde přehlédnout.
V realitě však komunikujeme každou částí našeho bytí a jsou chvíle, kdy je musíme použít všechny vyjadřovací prostředky. Když nás někdy ten druhý potřebuje, potřebuje nás celých. Neexistuje žádný text, který by nahradil milující dotek, když někdo, koho milujeme trpí.

Navzdory digitální době se romance nevytratila, ale je tu možnost, že ji zanedbáme. Jelikož je tomu tak, staře dobé formy umění nabírají nový význam. Síla rukou psaného dopisu je větší než kdykoli před tím. Je osobní a znamená mnohem více, než SMS nebo e-mail kdy budou.

Má jedinečnou vůni. Vyžaduje dekódování. A co je nejdůležitější, obsahuje chyby. Jsou tam chyby v interpunkci, gramatice, sklonu písma, které dokazují naši zranitelnost. A zranitelnost je hlavní esencí romantiky. Je uměním být nevypočítává, zběsile se zahledět as odvahou říct "Toto jsem já a zajímáš mě natolik, že se nebojím ukázat Ti mé nedostatky a doufat, že mě přijmeš se vším, dokud jsem a zejména s tím, co nejsem."

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.